Matematik

– Individuelt tilpasset undervisning
– hurtige fremskridt
– styrk koncentrationen
– forøg selvtilliden

Vi underviser på tre måder:

 små hold på 3-5 elever, med individuel undervisning af hver elev.    –   195 kr. per lektion
små hold på 2 elever, med individuel undervisning af hver elev.         –    300 kr. per lektion
eneundervisning (485 kr. )                                                                    lektionerne er på 55 minutter

Hvornår kan du starte?: Eneundervisning kan normalt begynde den følgende uge på et tidspunkt, hvor både elev og lærer kan. Undervisning på små hold forudsætter, at der er elever nok til et hold.

Matematik er kendetegnet ved, at man ikke skal have ret mange “huller” i sin viden før hele emnet virker uoverskueligt og forvirrende. Derfor starter vi i Studyhouse-FEGU altid med sammen med dig at finde “hullerne” i din matematik-viden, så vi kan skræddersy et undervisningsprogram til dine behov. Når vi så går i gang med at fylde “hullerne” ud, begynder brikkerne at falde på plads og de fleste bliver glædeligt overrasket over, at matematik faktisk slet ikke er så svært at lære.

I selve indlæringen lægger vi meget vægt på anskueliggørelse af matematik, dvs. helt uden formler først at forstå, hvad noget matematik kan bruges til. Først derefter går vi videre og opbygger de formler, der står i lærebøgerne, og illustrerer dem med flere eksempler indtil du får helt styr på det, kan “tænke” med matematikken og kan se, hvordan den kan bruges i talrige sammenhænge.

Matematiklærerne:

Ole Sørensen

Ole-Sørensener uddannet inden for kemi og fysik på Århus Universitet og har i hele sin karriere som forsker og underviser særligt interesseret sig for, hvordan matematikken bruges inden for naturfagene. Han er særligt kendt for sin evne til at finde på simple og illustrative eksempler på anvendelser af matematik, som ingen andre har tænkt på.

Udtalelser fra elever:
Hej Ole – jeg sender denne mail for at sige mange tusinde tak for hjælpen i fysik, som jeg har afsluttet med 12/12. Det har været en meget stor hjælp!  mvh. Helle :-)) (elev i 2. g, fysik)
.
Hej Ole. Du var en stor hjælp for mig i dagene op til min matematikeksamen. Jeg endte på et stort 7-tal. Tusinde tak for hjælpen. Venlig hilsen Cecilie (elev i 2. g, matematik)

Hej Ole. Mange tak for hjælpen!!!!!!:):):))))))))) mvh. Hella (elev i 3. g, dansk –
– coaching i forbindelse med en kronik)

Tusinde tak for din hjælp Ole, jeg fik 12 i min SRP. Hilsen Hannah 🙂             

Hej Ole. Jeg trak spørgsmål 2 om differentialregning og jeg fik 12!! mvh. Helle J (3.g mundtlig eksamen i matematik)

Ellen har været meget glad for at blive undervist af Ole.  Hun har tilegnet sig mange af de færdigheder, som hun manglede og klarer sig godt i matematik i 1. G. Det går faktisk over al forventning; til eksamen efter 3 måneder fik hun 12 i matematik. Hun har fået en mere positiv tilgang til faget. Således er hun ikke længere så opgivende og har mere “gå på mod”, når hun møder nye emner. Så endnu en gang tak for hjælpen, Ole har helt klart hjulpet Eva “hen over bakken”. Hun hat fået en anden forståelse for faget og dermed også en anden interesse. Mvh. Ellens mor.

.

René Steffensen

Rene_Steffensener mat-fysisk student fra Niels Steensens Gymnasium og havde også matematik på Københavns Dag- og Aften Seminarium, hvor hans linjefag var fysik.

Han har forsket i de forudsætninger, der kan gøre det svært for elever at forstå matematik – med den gevinst, at nu ret hurtigt kan få elever igennem et pensum, der fra starten af så uoverskueligt ud.

Han siger:

Jeg nød matematikkens klarhed og logik, mens jeg gik i gymnasiet. Men også tilfredsstillelsen ved at få et svar og bevise for sig selv, at dette er svaret. Disse glæder vil jeg gerne give videre til dig.

Udtalelser fra elever:

Hej René 🙂 Jeg har været oppe i mundtlig matematik i dag og fik 10 i karakter! Det gik rigtig godt og tak for hjælpen! 🙂 Kh Sara

Hej René –  Jeg har lært at blive mere selvsikker i skolen, ved jeg har fået en masse værktøjer. Jeg startede med ikke at turde sige noget i timerne, men ønskede at blive bedre. Men så begyndte jeg hos dig, og det har givet mig så meget. I dag tør jeg sige noget i timerne, og jeg har bevist over for mig selv, at jeg godt kan. Jeg får de karakterer, som jeg altid har ønsket mig. Det er ikke kun i skolen, at jeg har rykket mig, men også uden for skolen er jeg blevet bedre. 1000 tak for din hjælp og dit store engagement, når du underviser 🙂 .     venlig hilsen  Sofie

Hej René, forresten så har vi fået standpunktskarakterer her i fredags, og jeg er bl.a. gået op i mundtlig matematik fra 7 til 10, så det betyder, at din undervisning virker. Mvh. Signe

Hej René – Jeg er blevet meget bedre til færdighedsregning. Jeg fik fra 02 til 10! Tak! M.

 

Jens Mortensen

Jens Mortensen
Jeg har gennem årene oplevet en hel del elever, der inden for matematik kan gøre noget “rent mekanisk”, som en maskine. De ved f.eks. at hvis man gør sådan og sådan, så finder man 10 %. Men deres undervisning har været sådan, at de aldrig har FORSTÅET det – og derfor kan de ikke “tænke med det” eller “arbejde med det”, kun gøre disse mekaniske udregninger. Og står de overfor en opgave, hvor løsningen er at finde 10 %, vil de i de fleste tilfælde ikke komme frem til dette. Så vi lægger meget stort vægt på, at eleverne virkeligt forstår det, de lærer, og kan bruge det til noget fornuftigt – og det bliver tit mere interessant for eleverne, når det har en praktisk anvendelse.